sneller en gemakkelijker nieuwe klanten werven
Verkooptraining & acquisitietraining

Verkooptrainingen met open inschrijving

Online trainingen

Nieuwe blogs 
-

checklisten.jpgVoorkom onnodige fouten met praktische checklijsten

Waar mensen werken, worden fouten gemaakt. Het lijkt vrijwel onvermijdelijk. Ons hoofd is geen computer en dus bestaat het risico dat wij iets vergeten of op de verkeerde manier doen.

Moeten wij ons daarbij neerleggen of zijn er mogelijkheden om het aantal fouten drastisch te beperken en zodoende onze resultaten flink op te krikken? Het antwoord is natuurlijk: ja zeker!


weifelendeklant.jpgHoe ga je om met weifelende klanten?

Het verkoopvak zou er heel anders uitzien zonder een dagelijkse dosis 'Ik wil er nog eventjes over nadenken!'

Verkopen zou een stuk gemakkelijker en minder frustrerend zijn zonder nadenkende klanten.

Helaas loop je regelmatig tegen dit bezwaar aan. Hoe pak je het aan?


klagen-emoties.jpg7 Flaters bij het behandelen van klachten

In elk bedrijf gaat wel eens wat verkeerd. Wanneer je in zaken gaat, zijn klachten vrijwel onvermijdelijk. Uiteindelijk zijn klachten meestal ook niet het grootste probleem.

Wat vaak wel problematisch is en relaties tussen bedrijven en klanten behoorlijk kan verzieken, is hoe bedrijven met klachten omgaan. Dat is veelal sterk voor verbetering vatbaar. Wat gaat er zoal verkeerd?


informatie_sturen.jpgStuur me eerst maar wat meer informatie!

Hoe vaak heb je deze dekselse opmerking al gehoord? Waarschijnlijk vaker dan je lief is.

Duidt het verzoek om meer informatie op serieuze interesse of is het een foefje van prospects waarmee ze de verkoper proberen af te bluffen? Dat hangt af van de situatie.


lui_achterover_leunen.jpgWeg met de vrijblijvendheid

Je kent het vast wel, van die verkoopbrieven waarin de schrijver de prospect oproept om 'vrijblijvend contact op te nemen'.

In verkoopbrieven is het een tactiek waarmee men drempels verlaagt.

Maar werkt het ook voor verkopers?


Adviseren of verkopen?Ophouden met verkopen? (ben je nou helemaal gek!)

Er zijn artikelen waarin men verkopers aanraadt op te houden met 'verkopen'. Volgens hen moet je niet verkopen, maar zou je de klant moeten adviseren en hem 'opleiden'. Is dat nou écht een goed idee?


opdringerige_verkopers.jpgMensen zijn niet achterlijk

Zeg eens eerlijk: hoe kijk je aan tegen opdringerige verkopers? Waarschijnlijk komen dergelijke types niet voor in jouw top 100 van aangename personages.

Tweede vraag: waarom vertonen verkopers soms dan toch opdringerig gedrag? En veel belangrijker: hoe zorg je er voor dat mensen jou niet aanzien voor de zoveelste drammer?


Telefoon-bel-ons.jpgHoe verkoop je een totaal nieuw product of concept?

Stel je eens een wereld voor zonder mobiele telefoon. Ik geef toe het is lastig. Iedereen heeft een vaste telefoonlijn en als ze iemand willen bellen gaat dat dus vanuit het huis of kantoor.

Stel nu eens dat jij zo'n mobiel apparaat bedenkt. Zou dan iedereen er gelijk eentje willen hebben? Dat zou wel eens kunnen tegenvallen.


aanbeveling.jpgSnel en gemakkelijk aanhaken bij het aankoopproces van je klanten

Begin je met een klant of prospect aan een nieuw verkooptraject? Vraag jezelf dan eerst af in welke fase van het inkoopproces je bij de klant aan tafel schuift. Dat maakt nogal wat verschil.

Staat hij aan het begin? Heeft hij zich al georiënteerd, of zit hij in de eindfase?


rotzooi_er_in.jpgRommel er in? Rommel er uit!

'Rotzooi er in, rotzooi er uit' is een gevleugelde spreuk in de IT-wereld. Deze harde wet geldt niet uitsluitend in de automatisering. Het is ook op de verkoop van toepassing.

Als je bijvoorbeeld telefonisch gaat acquireren en daarvoor een slecht bestand gebruikt, wees dan niet verbaasd als de resultaten teleurstellend zijn.


geld-500.jpgWil je snel meer omzet?

Een quizvraag, met wie kom je het gemakkelijkst tot zaken: bestaande klanten of prospects?

Wellicht denk je nu: wat een domme vraag! Inderdaad, het antwoord is een open deur intrappen: met bestaande klanten natuurlijk! Of is er toch nog een andere groep?

En verder...
Overzicht met alle artikelen en praktische verkooptips.
- Elke week gratis nieuwe verkooptips ontvangen
- Praktische checklijsten en tools
- Praktische en leerzame verkooptrainingen...
Privacy / Klikgedrag / Cookies...

GRATIS VERKOOPTIPS

Ontvang elke week praktische tips waardoor je direct meer verkoopt!
Je kunt je elk moment afmelden
Kado - Meld je direct aan en ontvang een boekje boordevol tips!
Ontvang gratis tips
Verkooptrainingen

Klantgerichte offertes schrijven

Offerte-quote.jpgVraag jij jezelf wel eens af waarom zoveel offertes ongelezen in het vakje 'nog te doen' verdwijnen bij klanten? En hoe jij ervoor zorgt dat men jouw offertes wel leest? En goedkeurt? Je leert het in deze praktische online training...


Nieuwe klanten werven via de telefoon

Acquisitietraining nieuwe klanten werven via de telefoon.jpgVind je telefonische acquisitie lastig? Vallen de resultaten tegen? Lijkt het op een loterij met heel veel nieten?

Kortom: hunker je naar meer afspraken? Dan is deze online training precies wat je zoekt. Je haalt direct meer resultaat uit je telefonische acquisitiegesprekken!


Effectief omgaan met bezwaren en tegenwerpingen

succesvol verkoopgesprek.jpgElke verkoper heeft er mee te maken: klanten of prospects die de kont tegen de krib gooien en allerlei bezwaren en tegenwerpingen opwerpen. Bezwaren zijn van die vervelende obstakels die de afronding van de verkoop in de weg staan.

Na deze online training heb jij er veel minder last van. En komen ze er toch? Dan weet jij hoe je dat varkentje moet wassen en de order toch afsluit. 


Verkooptraining op maat

Verkooptrainingen speciaal op maat voor bedrijven of groepen medewerkers. Vraag vrijblijvend informatie aan...

Boeken

Sluitdedeal125.jpgSluit de deal!

Ze zeggen wel eens 'always be closing'. Is het verstandig dit verkoop-abc'tje toe te passen? Het antwoord zal je verbazen. In dit boek lees je alles over de beste manier om instemming van de klant te krijgen en orders af te sluiten.

Uiteraard vind je nog veel meer tips en adviezen in dit compacte boek. Je leert onder andere 15 afsluittechnieken die elke verkoper hoort te weten en moet kunnen toepassen.

Kortom: slimme verkoopgesprekken voeren en meer orders scoren!

Contactinfo

SalesQuest
Acropolis 29
2134 BG  Hoofddorp
T: 023 - 737 06 28
Contact opnemen...

Diensten
Verkooptraining
Presentaties

scheidinglijn.png

Informatief
Blog
Boeken (webshop)
Sales Tools

scheidinglijn.png

Site info
Adres en route
Contact
Over deze site
Sitemap